Biertje voor thuis populairder dan vóór corona

Biertje voor thuis populairder dan vóór corona

Nederlanders kochten in de eerste drie maanden meer bier voor thuis dan in dezelfde periode in 2019, het jaar voor de coronacrisis. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Nederlandse Brouwers.

Vergeleken met het eerste kwartaal van 2019 ging het om een stijging van 6,5 procent. In de horeca lag de bierconsumptie nog onder het oude niveau. Door de lockdown in januari was er een daling van 7,7 procent.

De branchevereniging vindt het lastig te voorspellen wat de invloed zal zijn van prijsstijgingen op de bierconsumptie. Heineken waarschuwde onlangs dat bier duurder wordt, omdat het bedrijf meer geld kwijt is aan grondstoffen en transport.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!