De bijzondere pop-upstore van Dior

Dior geeft een nieuwe betekenis aan het woord pop-upstore. Het Franse modehuis bouwde een majestueus pand in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul dat drie jaar open zal blijven.

Het complex bevindt zich in de trendy wijk Seongsu-dong, ook wel het Brooklyn van Seoul genoemd. De façade is geïnspireerd op die van het iconische House of Dior in Parijs. In de boetiek erachter vinden bezoekers niet alleen collecties van Dior, maar ook van Koreaanse ontwerpers. De pop-upstore is door het eigen interieurteam ontwikkeld en is opgezet als een kas, zij het een...

Dior geeft een nieuwe betekenis aan het woord pop-upstore. Het Franse modehuis bouwde een majestueus pand in de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul dat drie jaar open zal blijven.

Het complex bevindt zich in de trendy wijk Seongsu-dong, ook wel het Brooklyn van Seoul genoemd. De façade is geïnspireerd op die van het iconische House of Dior in Parijs. In de boetiek erachter vinden bezoekers niet alleen collecties van Dior, maar ook van Koreaanse ontwerpers. De pop-upstore is door het eigen interieurteam ontwikkeld en is opgezet als een kas, zij het een chique, met een frame van glinsterend staal en glas. Midden in de winkel bevindt zich een houten kooiachtige structuur met afgeronde hoeken - een knipoog naar een skatebaan.

In Café Dior kunnen de shoppers even achteroverleunen. Daar is een prachtige video-achtergrond te zien die is geïnspireerd op de weelderige tuinen van het ouderlijk huis van oprichter Christian Dior in Granville. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!