Hans Anders-moeder wordt Nexeye, focus op internationale groei

Hans Anders Retail Groep, het moederbedrijf van optiekformules Hans Anders, Eyes + more en Direkt Optik, heet voortaan Nexeye. De stap moet de internationale groeiambities kracht bijzetten.

Door intensievere samenwerking op het gebied van onder meer inkoop, digitalisering en productontwikkeling verwacht de groep sneller te kunnen groeien. De afgelopen drie jaar verdubbelde het aantal winkels al bijna, van 370 naar 724. De optiekgroep is actief in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Zweden. Ook heeft het bedrijf naar eigen zeggen grote slagen gemaakt op het gebied van digitalisering.

Het brillenconcern ziet momenteel de meeste kansen in Duitsland, zegt ceo Bart van den Nieuwenhof. “Dit jaar openen we zeker twintig, dertig winkels in Duitsland en volgend jaar ook.” Daarnaast acht hij de kans groot dat er in de komende jaren nieuwe landen bij komen. 

Tegelijk met de naamswijziging wordt de benoeming van twee nieuwe bestuurders bekendgemaakt. Frank Holtman wordt per 1 juni commercieel eindverantwoordelijk voor de formule Eyes + more. Hij werkte ruim dertig jaar bij C&A, met tussendoor een kort uitstapje naar V&D. Bij beide bedrijven werkte hij enige tijd samen met Van den Nieuwenhof. Verder treedt Boukje Taphoorn, chief marketing/customer officer van bol.com, toe tot de supervisory board van Nexeye.

Vanmiddag verschijnt een uitgebreid interview met Bart van den Nieuwenhof op RetailTrends.nl, exclusief voor members. Nog geen member? Kijk dan hier voor de mogelijkheden.

Reacties 1


G Bloemen 31 mei, 18:25

Het is een vriendenkliek allemaal ex V&D ers zonder visie!
Allemaal vriendjespolitiek ons kent ons!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!