Boni heeft onlangs het aantal winkels opgeschroefd van 43 naar 51 winkels en ziet kansen voor meer aanwezigheid in de supermarktwereld. “Wij hebben al langer de wens om te groeien.”
Dat vertelt financieel directeur Frank Klören aan RetailTrends. De groei werd ingezet toen het concern besloot om acht winkels van Plus Supermarkten over te nemen, wat eind mei werd goedgekeurd door de ACM. De overname was een flinke investering, maar niet één van een exceptionele grootte. Kören: “We zijn een financieel gezond bedrijf. Bovendien hebben we natuurlijk modellen gemaakt waarin we een en ander hebben doorgerekend. En op basis daarvan zou ik zeggen dat er nog wel een paar bij mogen.”
De financieel directeur zegt dat Boni met name aanslaat in provinciesteden en op het verstedelijkt platteland. Niet dat hij zich daaraan wilt committeren: “We staan open voor verdere groei en sluiten daarbij geen gebieden op voorhand uit.” In het dc is in elk geval nog plek voor extra volume. “En als dat niet meer past kunnen we altijd nog een deel overhevelen naar een ander pand, dus zelfs dan is het niet gezegd dat het plafond bereikt is.”
Het uitgebreide interview met Frank Klören is vandaag verschenen op RetailTrends.nl, exclusief voor members. Nog geen member? Kijk dan hier voor de mogelijkheden.
Reacties 0