Zalando neemt mediaplatform Highsnobiety over

Zalando neemt een meerderheidsbelang in lifestyle- en mediaplatform Highsnobiety. Het is niet bekend voor hoeveel het bedrijf is overgenomen.

Met de overname koopt Zalando nieuwe inzichten op het gebied van storytelling en assortimentselectie. Ook moet het Duitse contentplatform zorgen voor activatie op de website onder zowel klanten als merken. Andersom kan Highsnobiety gebruikmaken van de expertise en e-commercemogelijkheden van Zalando. 

Het Duitse Highsnobiety is 2005 opgezet als modeblog, dat is uitgegroeid tot volledige mediatak. Met de overname zegt Zalando een startpunt te willen worden voor streetwear en ‘nieuwe luxe’; facetten waar het platform in zou uitblinken. 

Beide bedrijven blijven onafhankelijk van elkaar. Zalando meldt dat Highsnobiety volledig zelfstandig blijft en dat de managementstructuur ongewijzigd blijft. Oprichter David Fischer zal een minderheidsbelang in het bedrijf houden.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!