Daily Paper: 'Minder consumeren, daar win je de oorlog mee'

Daily Paper: 'Minder consumeren, daar win je de oorlog mee'

Daily Paper hoeft niet zonodig een duurzaamheidskeurmerk. De kleding van het Amsterdamse merk gaat lang mee en dat is veel belangrijker, zegt ceo en mede-eigenaar Rodney Lam in het juninummer van RetailTrends.

Lam benadrukt dat de fabrieken waarmee Daily Paper werkt 'sustainable' zijn. "We proberen ook steeds meer met organic cotton te werken. En we letten erop hoe mensen in de fabrieken worden behandeld. Maar wij zijn niet aangesloten bij een organisatie die een stempel op het bedrijf drukt." Dat zou het product volgens Lam onnodig duur maken. 

"We hebben ernaar gekeken, maar dan krijg je een vragenlijst waar je bijna een fulltimer voor nodig hebt. We voldoen aan alles, maar we gaan niet alle informatie bij elkaar verzamelen en constant overleggen", zegt Lam. "Wat het allerbelangrijkst is: hoelang gaat je product mee? Dat is een verschil met fastfashion. Van Daily Paper koop je een broek omdat je een nieuwe wilt, niet omdat de oude versleten is. Minder consumeren, daar win je de oorlog mee."

Lees hier het interview met ceo Rodney Lam van Daily Paper. Geen member? Kijk dan hier voor de mogelijkheden.

Reacties 1


Michel Timmer 19 jun, 08:59

Weet niet of ik de term “de oorlog winnen” op dit moment zo gelukkig gekozen vind…

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!