Deze conceptstore is een ode aan het oude én het nieuwe

Deze conceptstore is een ode aan het oude én het nieuwe

Spijkerbroekmerk Lee viert met de nieuwe conceptstore in China zowel het oude als het nieuwe. Basiskleuren en denim-blauw, staal en donker hout, paspoppen en slimme displays: klanten worden meegenomen in heden en toekomst.

De winkel van het 132 jaar oude denimmerk Lee bevindt zich in oud-hoofdstad Nanjing. Een mix tussen klassieke en moderne elementen is volgens conceptstudio Artta een ode aan het gevestigde jeansmerk en een vooruitblik naar de toekomst. 

In de conceptstore wordt het gebruik van roestvrijstaal en donkere kasten gemixt. Via panelen midden in de winkel wordt de bezoeker op een ‘Lee-manier’ geïnformeerd over de historie van het merk. 

Basiskleuren als zwart, wit en (verwassen) grijs worden afgewisseld met denim-blauw. En, minder voor de hand liggend: rood....

Spijkerbroekmerk Lee viert met de nieuwe conceptstore in China zowel het oude als het nieuwe. Basiskleuren en denim-blauw, staal en donker hout, paspoppen en slimme displays: klanten worden meegenomen in heden en toekomst.

De winkel van het 132 jaar oude denimmerk Lee bevindt zich in oud-hoofdstad Nanjing. Een mix tussen klassieke en moderne elementen is volgens conceptstudio Artta een ode aan het gevestigde jeansmerk en een vooruitblik naar de toekomst. 

In de conceptstore wordt het gebruik van roestvrijstaal en donkere kasten gemixt. Via panelen midden in de winkel wordt de bezoeker op een ‘Lee-manier’ geïnformeerd over de historie van het merk. 

Basiskleuren als zwart, wit en (verwassen) grijs worden afgewisseld met denim-blauw. En, minder voor de hand liggend: rood. Het Amerikaanse kledingmerk heeft een langlopende samenwerking met Coca Cola, van ruim tachtig jaar. Met name in Azië komt het partnerschap tot uiting in de fysieke winkels van Lee Jeans. 

Wandpanelen in donkere houttinten in de pashokjes moeten het luxegevoel doen oproepen van gedrapeerde velvet gordijnen. De moderne look in de winkel komt ton uiting door de mat-glimmende vloertegels, de donkere meubels en technologische schermen die zijn geplaatst voor een ‘interactieve experience’. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!