De toekomst van e-commercebedrijf TOM blijft onzeker. Het Bladelse bedrijf heeft meer tijd nodig voor zijn reddingsplan.
TOM (Tom Omnichannel Management) heeft de rechtbank vier maanden extra tijd gevraagd om tot een akkoord te komen met de schuldeisers. De zogenoemde afkoelingsperiode waarin schuldeisers geen verhaal konden halen, liep tot 25 juni.
"We willen de rechtbank vragen om deze periode te verlengen", zegt oprichter en ceo Tom te Riele in een verklaring. "We boeken vooruitgang, maar een containerschip 180 graden laten omdraaien kost nou eenmaal tijd."
TOM begon in 2005 als fietsenwinkel in Tilburg en groeide uit tot een bedrijf met veertien webshops en zo'n zeshonderd medewerkers. De onstuimige groei tijdens de coronacrisis bracht het bedrijf naar eigen zeggen in de problemen. Zo schommelde de vraag naar producten voortdurend en stokte de aanvoer uit China en India doordat fabrieken daar stil lagen.
Om winstgevend te worden, wil TOM zich richten op vier productcategorieën: fietsen, buitenspelen, tuin en sport & outdoor. "We gaan voor artikelen die snel verkopen en waarop een goede marge zit." Het assortiment wordt verkleind van 400 duizend naar 17 duizend artikelen. TOM gaat zich uitsluitend richten op Nederland, België en Duitsland. Daarnaast wordt ingezet op het eigen merk Amigo.
ikke weet het 28 jun, 11:57
Je weet het niet Echt niet 28 jun, 11:15
ikke weet het 27 jun, 17:47