'Boodschappenbezorging goed voor bijna 4 miljard euro'

Bezorgdiensten voor boodschappen waren vorig jaar goed voor bij elkaar 3,9 miljard euro omzet. Dat is een toename van 278,6 procent in drie jaar tijd, blijkt uit de nieuwe Food500 van Foodservice Instituut Nederland (FSIN).

Supermarkten waren in 2021, ondanks de sterke groei van online partijen als Picnic en Crisp, nog dominant in de bezorging van online bestelde boodschappen. Crisp staat wel in de top tien van snelste groeiers qua omzet, net als flitsbezorgers Flink en Gorillas. Maar ook de bezorgdiensten van de reguliere supermarkten Spar en Plus behoren tot de snelst groeiende.

Ook de markt voor maaltijdbezorging blijft voorlopig groeien. Tot 2030 zal die verdubbelen, stelt FSIN.

In de Food500 worden inzichten over de vijfhonderd grootste foodspelers naar omzet in Nederland in kaart gebracht. Deze bedrijven waren vorig jaar samen goed voor 49,9 miljard euro, bijna 86 procent van de totale Nederlandse foodmarkt. In 2019, toen de vorige Food500 werd uitgebracht, was dat nog 45,7 miljard.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!