Daily Paper: winst lager, omzet hoger

Daily Paper heeft ook het tweede coronajaar met winst afgesloten. Het Amsterdamse streetwearmerk hield onderaan de streep 1,8 miljoen euro over, tegen 2,9 miljoen euro in 2020.

De omzet steeg met bijna 21 procent, blijkt uit het jaarverslag dat enkele dagen geleden bij de KVK is gedeponeerd. Hoeveel de omzet bedroeg, staat er niet in. Het brutobedrijfsresultaat kwam op bijna zestien miljoen uit, 2,6 miljoen meer dan een jaar eerder.

Daily Paper, met 72 medewerkers, heeft drie winkels: in Amsterdam, Londen en New York. De laatste, tijdens de coronacrisis geopend, draaide een verlies van 1,3 miljoen euro. Ceo Rodney Lam (foto) zei onlangs al tegen RetailTrends dat die zaak het lastig had. "New York was leeg. Veel mensen vertrokken naar Austin en Miami en die zijn nog niet allemaal terug. En de toeristen bleven weg."

Inmiddels trekt het aan in New York. "Voor het eerst halen we de targets. Die zijn laag, maar ze worden gehaald."

De kleding van Daily Paper wordt wereldwijd verkocht in zo'n 220 winkels, via de eigen webshop en andere platforms.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!