Dit is Nike’s innovatiefste brandstore in Europa

Nike heeft een nieuwe conceptstore geopend in de Westfield Mall in Londen. Met de moderne, futuristische inrichting en technologische snufjes in allerlei hoeken van het gebouw, waant de klant zich in de winkel van de toekomst. 


Bij de inrichting van de winkel is gekozen voor een natuurlijke basislook, maar zonder het gebruik van zandkleuren of houttinten. Zo zijn planten gehuld in grote, granietkleurige stenen bakken. Ook de vloer is naturel gekleurd: betonkleuren zijn afgesteld met de stenen trappen en stalen accenten. De lichtstalen wandrekken en displays contrasteren met de heldere kleuren van de sport- en lifestyle-artikelen. 

Anders dan vele andere sport- en kledingmerken, is in de Nike Rise-winkel meer ruimte gecreëerd voor mannenkleding en -accessoires. De hele eerste verdieping is aan deze categorie gewijd; de producten voor vrouwen en kinderen zijn de vinden op de begane grond. 

Nike heeft een nieuwe conceptstore geopend in de Westfield Mall in Londen. Met de moderne, futuristische inrichting en technologische snufjes in allerlei hoeken van het gebouw, waant de klant zich in de winkel van de toekomst. 


Bij de inrichting van de winkel is gekozen voor een natuurlijke basislook, maar zonder het gebruik van zandkleuren of houttinten. Zo zijn planten gehuld in grote, granietkleurige stenen bakken. Ook de vloer is naturel gekleurd: betonkleuren zijn afgesteld met de stenen trappen en stalen accenten. De lichtstalen wandrekken en displays contrasteren met de heldere kleuren van de sport- en lifestyle-artikelen. 

Anders dan vele andere sport- en kledingmerken, is in de Nike Rise-winkel meer ruimte gecreëerd voor mannenkleding en -accessoires. De hele eerste verdieping is aan deze categorie gewijd; de producten voor vrouwen en kinderen zijn de vinden op de begane grond. 

In de winkel zijn allerlei digitale tools uitgestald. Zo kunnen klanten schoenen vergelijken met ‘Inside Track Table’, welke productspecificaties en reviews van de schoenen laat zien. Ook wordt op schermen bij de ingang ‘Sport Pulse’ getoond: een real-time platform dat responsieve verhalen vertelt van atleten. 

Met Nike Rise wil het wereldwijde sportmerk een ‘nieuwe standaard voor de retail zetten, en atleten inspireren in Londen, een van 's werelds meest digitaal verbonden markten’. 

Laat je mailadres achter en lees dit artikel direct verder.
Ook ontvang je de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Lees ook

Alle artikelen

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!