Oger sluit outlet: 'Niet meer nodig'

De outletwinkel van Oger in Haarlem heeft deze maand permanent de deuren gesloten. De mannenmodeketen ziet geen noodzaak meer in een fysiek outletkanaal, vertelt cco Björn Hillerström aan RetailTrends.

Oger had 22 jaar lang een outletvestiging in Haarlem. Het was de enige outlet van de retailer. “Onze omzet laat een plus van 32 procent zien ten opzichte van 2019 en bijna een verdubbeling vergeleken met vorig jaar”, vertelt Hillerström. De markt krabbelt volgens hem na corona sneller op dan verwacht. “Daardoor zien we onze voorraadposities steeds dunner worden en valt de noodzaak om nog via een outletkanaal te verkopen weg.”

Hillerström ziet bovendien dat het klantgedrag de laatste tijd verandert. “Klanten kopen meer, en luxere producten.” Daardoor kan Oger zich weer volledig focussen op de corebusiness: het fysieke fullpricekanaal, de webshop en de online marktplaatsen. “Dat is eigenlijk een hele gezonde situatie voor ons bedrijf.” Alle medewerkers van de outlet hebben een andere functie binnen het bedrijf gekregen.

Tegenover de sluiting van de outlet staan ook uitbreidingsplannen. Zo opent Oger volgend jaar in franchise een brandstore van Loro Piana, een van de hardlopende merken in het assortiment. Ook krijgen alle bestaande winkels een facelift en wordt de flagshipstore in Amsterdam vergroot van 850 naar 1150 vierkante meter. Verder zint Oger op nieuwe vestigingen in België en Duitsland.

Lees hier het hele interview met Björn Hillerström.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!