Jumbo groeit gestaag, La Place veert weer op

Jumbo groeit gestaag, La Place veert weer op

De omzet van supermarktketen Jumbo kwam over het eerste half jaar uit op 5,41 miljard euro. Met de vijftig miljoen euro van La Place erbij komt het totaal van de Veghelse groep op 5,46 miljard, een toename van 1,6 procent.

Jumbo groeide volgens cijfers van marktonderzoeker Nielsen harder dan de markt. Het marktaandeel van de supermarktketen bleef in Nederland ongeveer gelijk op 22 procent. Verder zegt Jumbo online geen terugval te zien. De omzet van de webshop was in het eerste halfjaar gelijk aan dezelfde periode vorig jaar.

Jumbo heeft nu 687 winkels in Nederland. In het afgelopen halfjaar zijn 32 supermarkten vernieuwd en is in Dordrecht de negende Foodmarkt geopend. In België staat de retailer nu op 21 locaties en dat aantal neemt dit jaar naar verwachting toe tot 27.

Door het wegvallen van de coronamaatregelen veert ook La Place weer op. De horecaketen droeg 51 miljoen euro bij aan de omzet, waar dit in de eerste helft van 2021 maar dertien miljoen euro was. La Place staat nu op 73 locaties, waaronder een recent geopende in de Amerikaanse staat Californië.

Jumbo is naar eigen zeggen tevreden met de omzetontwikkeling tot nu toe, maar zegt dat de uitdagingen toenemen. “Toch houden we vast aan onze doelstelling om dit jaar door de omzetgrens van tien miljard euro te breken”, aldus algemeen directeur Frits van Eerd.
 

Reacties 1


ikke weet het 21 jul, 11:29

Tien miljard zal wel lukken als je ziet hoe duur alles bij de Jumbo wordt.
En de laagste prijs is ook een farce.

Voorbeeld Zonnebloem olie € 4,49 DELZEFDE bij de Nettorama € 2,99
is toch een behoorlijk verschil.

En er zal genoeg verdiend worden, de Jumbo hier in de buurt bestaat pas zo'n 6 jaar en heeft recent zijn 6e verbouwing gehad.
ALLES eruit en opnieuw erin, ja zal toch iemand moeten betalen..........

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!