Marc O'Polo boekte afgelopen boekjaar een recordomzet van zo'n 560 miljoen euro, een kwart meer dan een jaar eerder. Dat verklapt international sales director west Moritz Wehner in een interview met RetailTrends.
Het boekjaar liep tot eind mei, volgende week komt het Duitse modemerk met de jaarcijfers naar buiten. Online - de eigen webshop in 41 landen en de marktplaatsen - is goed voor meer dan dertig procent van de omzet. "Op termijn zou de verhouding 50/50 moeten worden."
Het doel van Marc O'Polo is een omzet van een miljard euro, zegt Wehner. Wanneer dat bereikt moet zijn, vertelt hij er niet bij. Om dat doel te bereiken zet Marc O'Polo in op groei buiten de DACH-regio, die nu nog goed is voor 70 procent van de omzet. Huidige groeimarkten zijn Frankrijk, Italië en Spanje. In de laatste twee landen heeft het merk onlangs partnerschappen gesloten met grote warenhuizen.
Marc O'Polo denkt ook in Nederland nog flink te kunnen groeien. Het merk heeft hier nu vier brandstores en vier outletwinkels. Daarnaast wordt de kleding verkocht via zo'n tweehonderd multibrandstores (zoals de Bijenkorf en Van Uffelen) en via platforms als Zalando en About You.
Reacties 0