Asos en Boohoo verdacht van greenwashing

De Britse mededingingsautoriteit CMA stelt een onderzoek in naar Asos, Boohoo en George at Asda. De moderetailers doen zich mogelijk groener voor dan ze in werkelijkheid zijn.

De CMA richtte in januari de pijlen op de modesector, waar de Britten in 2020 zo'n 52 miljard pond uitgaven. De consumentenwaakhond stuitte daarbij op mogelijk misleidende groene claims. Zo beweerden enkele bedrijven dat ze gerecyclede materialen gebruiken, maar leverden ze daar geen bewijs voor of zeiden ze niet om welke producten het ging.

De CMA onderzoekt nu of Asos, Boohoo en George consumenten op het verkeerde been zet. De omschrijvingen zijn mogelijk te breed en vaag. Bij Asos gaat het om 'Responsible edit', bij Boohoo om 'Ready for the future' en bij George om 'George for Good'.

Ook bekijkt de mededingingsautoriteit onder meer of de criteria die de bedrijven hanteren om producten in duurzame collecties op te nemen lager zijn dan klanten verwachten. Sommige artikelen bevatten slechts twintig procent gerecyclede stof. Ook zouden er items in de collectie zitten die niet aan de voorwaarden voldoen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!