INretail begint campagne: doe de deur dicht

INretail begint campagne: doe de deur dicht

Brancheorganisatie INretail roept winkeliers op om de deuren gesloten te houden om energie te besparen. "Als je je deur openhoudt, dan heb je iets uit te leggen aan de maatschappij", aldus directeur Jan Meerman tegenover de NOS.

Volgens INretail zijn er zorgen onder winkeliers over de stijgende energierekening. Met de campagne wil de brancheorganisatie dat winkels met airco’s in de zomer en verwarming in de winter, hun energierekening laag kunnen houden door de deuren te sluiten. INretail hoopt erop dat ook food-retailers zich aansluiten bij de campagne om tot een uniform beleid te komen. 

Afgezien hiervan worden er ook andere maatregelen genomen om de energierekening zo laag mogelijk te houden, door bijvoorbeeld zuinigere verlichting te gebruiken of zonnepanelen aan te schaffen. Desondanks zijn er ook veel winkeliers die buiten de boot vallen. Meerman: “Bij winkeliers die huren is er volop discussie met de verhuurder over dit soort maatregelen. De overheid moet hierin een faciliterende en stimulerende rol hebben."

Reacties 7


Leonard Van Liere 20 aug, 20:47

Niets met negativiteit te maken ? Kom op zeg, tijden veranderen en daar moet je als ondernemer voor openstaan en op in springen. 50 jaar ondernemerschap heeft mij geleerd dat er velen zijn die de naam ondernemer niet waardig zijn. Sla je alsjeblieft niet op de borst met je werkgelegenheid, juist in de detailhandel heb ik de treurigheid voor wat dat betreft bij collega's ondervonden. Inderdaad dat zijn/waren simpele zielen. Airo's aan, kachels aan en deuren open kan best in de toekomst voor de wet of voor de kritische consument redenen zijn om jouw winkel over te slaan. Alles went, m e e d e n k e n


J.A. Vos 19 aug, 23:51

@Leonard,
Dit heeft niets met negativiteit te maken, maar met betutteling, zoals ik al schreef. En om ondernemers, die gewend zijn hun eigen koers te varen, meer lef hebben dan de gemiddelde Nederlander en vervolgens ook nog zorgen voor een hoop werkgelegenheid, simpele zielen te noemen...Nounou...een btj nuance zou in jouw geval geen kwaad kunnen


Leonard Van Liere 18 aug, 23:34

Wat een negativiteit, zijn dat nu onze ondernemers ? Oogkleppen waarschijnlijk dezelfde simpele zielen die dachten dat de horeca na het rookverbod ter ziele zou gaan, ondernemen is kansen zien, kansen benutten en op zoek te gaan naar mogelijkheden.


J.A. Vos 18 aug, 10:05

Betutteling ten top. Het is aan de ondernemer zelf om zijn deuren te sluiten of niet. Nu de deuren sluiten en in de winter de deuren weer open ivm met ventilatie mbt corona. Hou op met die flauwekul en ga je druk maken over de dingen die er wel toe doen. Blij dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd.


Ruud Scheenjes 17 aug, 16:01

Mooie geste van de heer Meerman. Maar is ie realistisch of alleen voor de bühne. En ondernemer moet alles in het werkstellen de consument binnen te krijgen en dan is de deuren sluiten niet een methode omdat te bewerkstelligen. Dan heb je ook nog zat winkels die helemaal geen deur hebben maar een rolluik. Vooral in overdekte centra is dat het geval. En ook daar stroomt de koude van een airco naar buiten. Dus ik denk dat dit weer is ingegeven uit angst straks door de woke warriors als klimaatontkenners te worden uitgemaakt. Er moet zeker wat gebeuren, maar de deuren dicht is daarbij geen oplossing.


Tim Reeseman 17 aug, 12:49

Dat zo iemand als Jan Meerman niet snapt dat dichte deuren een bezoekersafname tot gevolg heeft. Je kan wel zuinig zijn met de airco maar dat kost je ook klanten. Als de overheid nou eens start met al die buitenlandse megaconcerns net zo hard te belasten als lokale ondernemers dan kan Rutte weer extra windmolens bouwen.


B C 17 aug, 12:14

Gesloten deur zorgt voor +/- 20% minder bezoekers per dag, de meeste retailers weten dit. Is weer zo'n actie van wat moeten we nu verzinnen om achterban te laten dat we iets doen. Waarom zou ik iets uit te leggen hebben aan de maatschappij ? De ondernemen moet toch gewoon de rekening betalen? Is hooguit een advies zijn om energie te besparen, maar kan je dus meer kosten dan het oplevert. Onzin campagne dus op kosten van de leden...je bespaart waarschijnlijk meer door je lidmaatschap op te zeggen bij INretail denk ik ;)

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!