Modemerk Stieglitz kijkt anderhalve maand na de opening van zijn eerste winkel in Amsterdam naar steden als Berlijn en Kopenhagen. "De ambitie is er, maar het gaat om een delicate balans: hoe houd je het persoonlijk en uniek terwíjl je groeit?”
In een interview met RetailTrends vertelt Stieglitz' directieteam - oprichter Pien Stieglitz en managing director Roderick Muller – dat er bedachtzaam wordt gekeken naar nieuwe locaties. In deze zoektocht ligt de focus met name op steden die bij het merk passen. Meerdere locaties per land staan niet op de planning.“De winkel is onze kracht: onze beleving. Als je er meer opent in Nederland, kan dat het effect juist afzwakken.” Desondanks sluit het merk een winkel in Rotterdam niet uit.
Stieglitz wil bij het openen van winkels wegblijven van een kopieerbare retailstrategie. Het toegankelijke en familiaire karakter van de winkel moet geen ‘trucje’ worden, is de achterliggende gedachte. Ook financiële uitdagingen spelen mee. “Omzetten halen in het thuisland kost altijd minder moeite dan stabiel groeien in het buitenland. En toch gaan we het doen. Stieglitz heeft internationale allure; juist omdat het niet bij iedereen past.”
De huidige winkel in de Negen Straatjes fungeert als een experiment. “De locatie van deze winkel perfect om te zien of dit concept ook in andere gebieden zou aanslaan.”
Lees het interview met Pien Stieglitz en Roderick Muller hier. Nog geen member? Check hier de mogelijkheden.
Reacties 0