Parfumerieketen Douglas zag zijn omzet in het derde kwartaal van 2022 groeien tot 830 miljoen euro. Dat is een stijging van 29 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In vergelijking met dezelfde periode vóór de coronacrisis steeg de omzet met 2 procent.
Bij Douglas loopt het derde kwartaal van 2022 van april tot juni. In die periode zag de parfumerieketen met name een groei in de winkelverkoop: de omzet steeg met 47,5 procent naar 554 miljoen euro. "De terugkeer naar de stenen winkels stimuleert onze groei en toont de grote vraag naar persoonlijk advies”, aldus ceo Tina Müller. Desondanks zag Douglas ook in e-commerce de omzet met 5 procent stijgen, van 262 miljoen tot 276 miljoen euro.
In de eerste negen maanden van het boekjaar 2021-2022 (oktober 2021 tot juni 2022), zag Douglas zijn totale omzet met 20 procent stijgen tot 2,8 miljard euro. Het bedrijfsresultaat (aangepaste ebitda) steeg met 45 procent tot 280 miljoen euro.
Reacties 0