Made.com schrapt mogelijk ruim tweehonderd banen en overweegt op zoek te gaan naar een koper. De Britse woonwebwinkel kampt met een sterke daling van de verkopen en met hogere kosten door problemen in de toeleveringsketen.
Volgens de Financial Times wil Made.com zo'n 35 procent van het personeel ontslaan. De ruim tweehonderd medewerkers zouden al voor eind oktober hun baan verliezen. Het bedrijf wil de aantallen niet bevestigen, maar zegt het personeelsbestand de komende weken onder de loep te nemen. Eerder dit jaar werd al een personeelsstop ingesteld. Ook werd onder meer in de marketinguitgaven gesneden.
Made.com noemt een verkoop een serieuze optie. Het bedrijf heeft accountantsbureau PricewaterhouseCoopers gevraagd de mogelijkheden te onderzoeken. Made.com zegt dat het 'enkele strategische gesprekken met geïnteresseerden partijen' heeft gehad, maar dat er op dit moment geen sprake is van gesprekken of onderhandelingen. Een andere optie die op tafel ligt, is op zoek gaan naar een investeerder.
Made.com bestaat sinds 2010 en is behalve in het Verenigd Koninkrijk ook online actief in Nederland, Duitsland, België, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk en Spanje. Het bedrijf heeft ook zeven showrooms, waaronder eentje in Amsterdam.
Reacties 0