'Supermarkten geven te weinig info over afbakbroodjes'

Bijna alle supermarktketens geven onvoldoende informatie over de broodjes die ze in de winkel afbakken. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Volgens de Warenwet moet de benaming wit, bruin of volkoren op het product of op het schap staan. "Maar alleen Ekoplaza Foodmarqt doet dit consequent bij vers afgebakken broodjes", zegt directeur Sandra Molenaar van de Consumentenbond. "In de andere supermarkten ontbreekt die informatie en is het lastig voor consumenten om in te schatten hoe gezond de broodjes zijn."

Albert Heijn, Aldi, Lidl, Hoogvliet, Plus en Vomar hebben volgens de Consumentenbond beterschap beloofd. Jumbo gaat de klanten in de winkel voortaan verwijzen naar de website en Dirk zegt dat klanten terechtkunnen bij een medewerker voor een etiket. Daarmee voldoen Jumbo en Dirk nog steeds niet aan de Warenwet, zegt de bond. Coop gaat eerst onderzoeken wat mogelijk is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!