H&M overweegt kosten in rekening te brengen voor online retouren. Het zou volgens ceo Helena Helmersson een optie zijn om de stijgende kosten van het Zweedse kledingconcern te drukken.
H&M experimenteert deze week in het Verenigd Koninkrijk en in Noorwegen met retourkosten op online bestellingen. De ceo vertelt aan Bloomberg dat het experiment bedoeld is om het klantsentiment te peilen. “Alles hangt af van hoe de klanten reageren.”
De winst van het modeconcern bedroeg de afgelopen drie maanden 89 procent minder dan een jaar eerder. Hierom wordt de broekriem de komende periode flink aamgehaald. Op jaarbasis wil H&M omgerekend 183 miljoen euro bezuinigen.
Naar eigen zeggen zijn kostenverlagende maatregelen, zoals het invoeren van retourkosten, nodig om de gestegen grondstof– en transportprijzen te kunnen compenseren. Toch is Helmersson gunstig gestemd. "Er is nog steeds veel onzekerheid, maar het lijkt erop dat de kostenstijgingen een hoogtepunt hebben bereikt en langzaam maar zeker afvlakken."
Onder H&M Group vallen behalve H&M ook Cos, Weekday, Monki, & Other Stories en Arket.
Reacties 0