HelloFresh groeit ondanks inflatie door

HelloFresh groeit ondanks de hoge inflatie door. De omzet van de maaltijdboxbezorger steeg in het derde kwartaal met 31,4 procent naar 1,86 miljard euro.

Het aantal actieve klanten nam met 8,2 procent toe tot 7,5 miljoen. De gemiddelde bestelwaarde steeg ook. De winstgevendheid nam wel iets af. De aangepaste ebitda bedroeg 71,8 miljoen ten opzichte van 79,8 miljoen een jaar eerder.

De cijfers stemmen ceo en medeoprichter Dominik Richter tevreden. Hij wijst erop dat HelloFresh ondanks de inflatie die op de voedselkosten drukt betaalbaar blijft. "De impact van de inflatie is opgevangen en niet elke prijsverhoging wordt volledig doorberekend aan de consument."

Het in 2011 in Berlijn opgerichte bedrijf is inmiddels actief in achttien landen, waaronder Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!