Mud Jeans experimenteert met gratis reparatie

Mud Jeans start een pilot met het gratis vermaken en repararen van kledingstukken. De komende maanden wil het duurzame kledingmerk onder andere meten in hoeverre de service de retourpercentages beïnvloedt. 

Mud Jeans biedt de komende negen maanden een gratis vermaak- en reparatieservice aan in Utrecht en Amsterdam. Klanten kunnen met hun kledingitems terecht bij geselecteerde verzamelpunten in de steden. Als de pilot een succes is, wil Mud Jeans de dienst uitrollen in de rest van Nederland en naar het buitenland. Het merk bood eerder al een vergelijkbare dienst aan voor klanten van het leasemodel.

De voormalig RetailRookie verwacht dat door de gratis reparatie- en vermaakservice de retourpercentages zullen dalen. Ook krijgt Mud Jeans zo meer contactmomenten met klanten, 'wat nieuwe marketingkansen zijn'.

Voor deze service werkt het in 2012 opgerichte merk samen met de Utrechtse startup Mended, die voor de operationele afhandeling van de reparaties zorgt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!