‘Nederlander wil dat supermarkt geen WK-reclame maakt’

‘Nederlander wil dat supermarkt geen WK-reclame maakt’

Ruim de helft van de Nederlanders vindt dat supermarkten dit jaar geen WK-commercials moeten uitzenden. Een kwart is minder geneigd boodschappen te doen bij de supermarkten die zich wel wagen aan oranjecommercials. 

Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder zo’n 28.000 Nederlandse consumenten. Per supermarktketen zijn kleine verschillen te zien. Zo geeft van de Albert Heijn-klanten 58 procent aan dat die formule geen WK-commercials zou moeten uitzenden. Bij Dirk is dat 44 procent. Bij de andere grote ketens liggen de percentages tussen de 53 en 57 procent.

Hoewel WK-reclames voor het grootste deel van de Nederlanders geen invloed hebben op het koopgedrag, zegt een kwart dat een supermarkt geboycot mag worden wanneer er wel reclames worden uitgezonden. De helft vindt dat ook oranjeproducten niet in de schappen thuishoren. 

Een WK-commercial heeft in ieder geval geen positief effect: slechts twee procent is eerder geneigd boodschappen te doen bij een supermarkt die oranjecommercials uitzendt. Ook is de behoefte aan oranjeproducten klein: 91 procent zegt geen spullen in huis te willen halen. 

Reacties 1


Danny Nietbelangrijk 16 nov, 10:30

Slaat nergens op. Nu brave Hendrikje spelen maar als ze wereldkampioen zijn staan ze massaal te hossen bij de Amsterdamse grachten voor de Rondvaart. Reden dat het niet leeft is omdat het in de Sinterklaas/kerstperiode is. Dan willen de mensen hun huis gezellig en sfeervol maken. Daar past een Oranje WK uitstraling niet bij.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!