Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Seabass en Kings of Indigo.
Winnaar: Seabass
Vergaderen, vergaderen, vergaderen. Daar had Barry van Ruiven geen zin meer in. Hij verliet elektronicaketen MediaMarkt Saturn en zette in 2019 met zijn vrouw Kayleigh het duurzame kinderkledingmerk Seabass op. Ze begonnen met UV-werende zwemkleding, gemaakt van plastic afval uit de oceaan, en beschikken inmiddels over een volledige collectie. De RetailRookie is nu klaar voor een volgende stap: naar de Bijenkorf. Vanaf begin volgend jaar zijn in alle vestigingen en in de webshop van de warenhuisketen artikelen van Seabass te vinden.
Verliezer: Kings of Indigo
En dan valt alsnog het doek voor Kings of Indigo. Het jeansmerk overleefde in 2018 het faillissement van Varova Fashion Holding, maar door onder meer de coronacrisis en de naweeën ervan kwam het naar eigen zeggen in financiële nood. Nadat het niet was...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Seabass en Kings of Indigo.
Winnaar: Seabass
Vergaderen, vergaderen, vergaderen. Daar had Barry van Ruiven geen zin meer in. Hij verliet elektronicaketen MediaMarkt Saturn en zette in 2019 met zijn vrouw Kayleigh het duurzame kinderkledingmerk Seabass op. Ze begonnen met UV-werende zwemkleding, gemaakt van plastic afval uit de oceaan, en beschikken inmiddels over een volledige collectie. De RetailRookie is nu klaar voor een volgende stap: naar de Bijenkorf. Vanaf begin volgend jaar zijn in alle vestigingen en in de webshop van de warenhuisketen artikelen van Seabass te vinden.
Verliezer: Kings of Indigo
En dan valt alsnog het doek voor Kings of Indigo. Het jeansmerk overleefde in 2018 het faillissement van Varova Fashion Holding, maar door onder meer de coronacrisis en de naweeën ervan kwam het naar eigen zeggen in financiële nood. Nadat het niet was gelukt om investeerders aan zich te binden, zat er niets anders op dan het faillissement aan te vragen. Oprichter en grootaandeelhouder Tony Tonnaer is verdrietig, maar ook trots. "Met Kings of Indigo konden we bijdragen aan het verduurzamen van de mode-industrie, door andere merken te laten zien hoe ze schoner en met meer zorg voor de mensen in deze branche kunnen werken, zonder in te leveren op kwaliteit." De curator onderzoekt of een doorstart mogelijk is.