Broekenmerk Mr Marvis wil alle consumenten in zijn vijf kernmarkten de mogelijkheid geven om een fysieke winkel te bezoeken. “Daar hopen we voor iedereen binnen anderhalf uur rijden een fysiek punt te hebben”, aldus medeoprichter David Sipkens in het novembernummer van RetailTrends.
Mr Marvis opende in 2020 zijn eerste fysieke winkel in Amsterdam en dit jaar een tweede vestiging in Antwerpen. “De komende jaren willen we in verhoogd tempo uitbreiden naar meerdere Europese steden”, aldus Sipkens. Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk zijn als eerste aan de beurt. Omdat Mr Marvis voor iedereen bereikbaar wil zijn, blijft het in grotere landen niet beperkt tot één vestiging. “Voor Duitsland zal dat dus betekenen dat er meerdere winkels komen.”
Samenwerkingen met andere retailers ziet Mr Marvis niet zitten. “We willen de hele customerjourney in eigen hand houden, van productie tot klantenservice”, zegt Sipkens. Volgens hem is dat de beste manier om kwaliteit en service te waarborgen. “Ik zeg niet dat we het absoluut nooit gaan doen, maar voor nu is het uitbreiden van het retailnetwerk met eigen winkels voor ons de logische route.”
David Sipkens gaat in het novembernummer van RetailTrends uitgebreid in op de plannen van Mr Marvis. Het hele interview is hier te lezen voor RetailTrends-members. Nog geen member, kijk dan hier voor informatie over een membership.
Hubert Tempelaars 18 nov, 22:31