Over de omzet en winst houdt Mr Marvis de kaken stijf op elkaar. Vooruit, het jonge modemerk is al sinds zijn tweede jaar winstgevend en ‘maakt een gezonde groei door’. Medeoprichter David Sipkens legt uit hoe het d2c-merk zijn productcategorie claimt en waarom fondsen niet oneindig mogen lijken. “Veel startups en scale-ups zijn verslaafd aan extern kapitaal.”

 

Mr Marvis heeft binnen korte tijd een productcategorie naar zich toe getrokken die al heel lang bestaat. Wat is het geheim?

“We bleven dicht bij wat we zelf mooi en interessant vinden. Mr Marvis is ontstaan nadat Steven (Vrendenbarg, medeoprichter, red.) opmerkte dat het zo lastig is om iedere zomer weer de korte broek te vinden die je zoekt. Toen we daarover in gesprek raakten hadden we het al heel snel over het goede gevoel dat rond korte broeken hangt. In die periode gingen we allebei in een pak naar ons werk. Als we thuis kwamen, ging dat pak uit en de korte broek aan. De emotie die daarbij hoort, het gevoel van vrijheid, dat is geweldig. Allebei hadden we het idee dat we daaromheen iets moois konden bouwen. Samen met Aafke Tuin, een bevriende kledingontwerper, hebben we toen Mr Marvis opgericht. Vanuit het product gedacht dus.”

 

Dat product zelf...