Digitale en papieren folder bijna net zo populair

De digitale reclamefolder is inmiddels bijna net zo populair als de papieren folder. In vier jaar tijd is het bereik verdubbeld, blijkt uit onderzoek van GfK onder duizend volwassenen in Nederland.

Zo'n 9,3 miljoen Nederlanders bladeren geregeld door de digitale folder. De papieren variant heeft 9,6 miljoen lezers. Uit het onderzoek blijkt dat 90 procent in actie komt naar aanleiding van de folder. Bij 41 procent bepaalt de folder het boodschappenlijstje. Het merendeel van de ondervraagden bekijkt graag wekelijks papieren folders van supermarkten en drogisterijen om op de hoogte te blijven van aanbiedingen.

Nederlanders vinden papieren folders vooral gemakkelijk, leuk en inspirerend. Deze folders zijn populair bij 50-plussers. Bij digitale folders gaat het vaker simpelweg om de aanbiedingen en prijzen vergelijken. Die worden vooral door vrouwen gelezen en zijn ook wat populairder bij jonge mensen. Wie alleen de digitale folder leest, doet dit vooral om het milieu te ontlasten en de hoeveelheid papier te verminderen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!