Winnaar/verliezer van de week: Wear en Balenciaga

Winnaar/verliezer van de week: Wear en Balenciaga

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Wear en Balenciaga.
 

Winnaar: Wear

Tweedehands sneakers schoonmaken en weer verkopen. Dat doet de Rotterdamse startup Wear, met hulp van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Nog niet over gehoord? Grote kans dat je de naam de komende tijd vaker tegenkomt, want de sociale onderneming van Pim Roggeveen en Lorenzo van Galen heeft bij een groep private investeerders geld opgehaald. Hoe groot de kapitaalinjectie is, is niet bekendgemaakt.
 

Verliezer: Balenciaga

Modemerk Balenciaga ging deze week diep door het stof en trok een reclamecampagne terug. Er werden kinderen getoond die pluchen teddyberen vasthielden waar bondagevoorwerpen aan waren vastgemaakt. Kinderen worden zo geseksualiseerd, zeiden onder meer mensenrechtenorganisaties. Op Instagram toonde Balenciaga berouw. "Onze pluchen berentassen hadden in deze campagne niet met kinderen mogen worden afgebeeld." Volgens het merk worden er juridische stappen...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Wear en Balenciaga.
 

Winnaar: Wear

Tweedehands sneakers schoonmaken en weer verkopen. Dat doet de Rotterdamse startup Wear, met hulp van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Nog niet over gehoord? Grote kans dat je de naam de komende tijd vaker tegenkomt, want de sociale onderneming van Pim Roggeveen en Lorenzo van Galen heeft bij een groep private investeerders geld opgehaald. Hoe groot de kapitaalinjectie is, is niet bekendgemaakt.
 

Verliezer: Balenciaga

Modemerk Balenciaga ging deze week diep door het stof en trok een reclamecampagne terug. Er werden kinderen getoond die pluchen teddyberen vasthielden waar bondagevoorwerpen aan waren vastgemaakt. Kinderen worden zo geseksualiseerd, zeiden onder meer mensenrechtenorganisaties. Op Instagram toonde Balenciaga berouw. "Onze pluchen berentassen hadden in deze campagne niet met kinderen mogen worden afgebeeld." Volgens het merk worden er juridische stappen ondernomen tegen de makers van de campagne. In de advertentie zouden niet-goedgekeurde items zijn gebruikt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!