'Ondanks inflatie bespaart consument niet op cadeaus'

Ondanks de prijsstijgingen geven Nederlandse consumenten evenveel of zelfs meer uit aan cadeaus tijdens de feestdagen. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van ondernemersplatform Lightspeed. 

Bijna driekwart van de Nederlandse consumenten (71 procent) is van plan dit jaar niet minder uit te geven aan cadeaus dan vorig jaar. Daarvan geeft 54 procent dit jaar hetzelfde bedrag uit. Ook het aantal cadeaus stijgt. 

Het gemiddelde bedrag per cadeau ligt voor een derde van de respondenten tussen de tien tot 25 euro en voor 29 procent tussen de 26 en 50 euro. De inflatie heeft wel effect op het type cadeau dat de consument voor een ander aanschaft. 36 procent van de ondervraagden gaf aan duurzaamheid van een cadeau belangrijk te vinden, maar hier door de inflatie concessies in te doen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!