Primark blijft zich verzetten tegen e-commerce

Primark blijft zich verzetten tegen e-commerce

Primark weigert om een e-commerce kanaal te lanceren, ondanks de teruggelopen inkomsten tijdens de pandemie. Dat meldt de Financial Times

Zonder online verkoopkanaal werd Primark geconfronteerd met volledige sluiting. Er werd uiteindelijk maar een derde van de verwachte winst behaald in het jaar tot september 2020. Maar de e-commerce betreden zou volgens ceo George Weston van moederbedrijf Associated British Foods de winstgevendheid schaden. "Op onze prijspunten neemt online niet alleen een deel van de marge in beslag, het neemt alles in beslag." Zijn boodschap aan teleurgestelden die het tegenovergestelde adviseren: 'get over it'.

Ook heeft Primark op het punt gestaan om bij derden zoals Asos de verkoop in te gaan tijdens corona. "De enige reden om het te doen zou zijn geweest om aandelen vrij te maken om geld op te halen," zei Weston. "Toen de winkels eenmaal weer opengingen, wisten we dat we dat niet hoefden te doen."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!