Moncler steekt pop-up store in een gewatteerd jasje

Ter ere van het zeventigjarige jubileum heeft Moncler een pop-upwinkel in Tokio geopend die pronkt met de kenmerken van het merk. Gewatteerde jassen worden in verschillende minimalistisch ingerichte ruimtes tentoongesteld.  

De pop-up winkelruimte is gelegen op de begane grond van het onlangs gesloten Koe Hotel, pal in het midden van het bruisende Shibuya-winkelgebied van de Japanse stad.

De winkel is opgedeeld in secties, die naar eigen zeggen elk een installatie die het DNA van het merk en zijn oorsprong weergeeft. Bij het betreden van de winkel komen shoppers eerst een zogeheten 'digital mountain' tegen: een installatie die gemaakt is van op elkaar gestapelde led-schermen, die beelden van besneeuwde bergtoppen tonen. 

Moncler werd in 1952 opgericht in de Franse bergstad Monestier-de-Clermont, maar in 2003 werd het bedrijf overgenomen door ondernemer Remo Ruffini die een ommekeer teweegbracht, waarmee Moncler het wereldwijde luxemerk werd dat het nu is.

Een andere...

Ter ere van het zeventigjarige jubileum heeft Moncler een pop-upwinkel in Tokio geopend die pronkt met de kenmerken van het merk. Gewatteerde jassen worden in verschillende minimalistisch ingerichte ruimtes tentoongesteld.  

De pop-up winkelruimte is gelegen op de begane grond van het onlangs gesloten Koe Hotel, pal in het midden van het bruisende Shibuya-winkelgebied van de Japanse stad.

De winkel is opgedeeld in secties, die naar eigen zeggen elk een installatie die het DNA van het merk en zijn oorsprong weergeeft. Bij het betreden van de winkel komen shoppers eerst een zogeheten 'digital mountain' tegen: een installatie die gemaakt is van op elkaar gestapelde led-schermen, die beelden van besneeuwde bergtoppen tonen. 

Moncler werd in 1952 opgericht in de Franse bergstad Monestier-de-Clermont, maar in 2003 werd het bedrijf overgenomen door ondernemer Remo Ruffini die een ommekeer teweegbracht, waarmee Moncler het wereldwijde luxemerk werd dat het nu is.

Een andere opvallende display is de zogenaamde Moncler Maya 70 Jacket Destination en is geïnspireerd op het gelijknamige donsjack van het merk. Deze tube-achtige display bestaat uit een stand waar klanten een foto kunnen maken met een camera die 360 graden ronddraait.

De pop-upwinkel van Moncler heeft losstaand van de op bergen geïnspireerde meubels vooral een industriële, minimalistische look, met veel metaal, ledverlichting, een open systeemplafond en onafgewerkt beton op de vloer.

Laat je mailadres achter en lees dit artikel direct verder.
Ook ontvang je de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!