Supermarkt-app Crisp neemt maaltijdboxaanbieder De Krat over. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.
"Het is een sterk, financieel gezond en winstgevend bedrijf met een zeer loyale, groeiende klantenkring. Maar het is vooral een prachtig voorbeeld van lokaal ondernemerschap en een product dat het waard is om beschikbaar te maken voor veel meer mensen", zegt Eric Klaassen, medeoprichter van Crisp, over de overname van De Krat.
De Krat werd in 2010 opgericht als eerste maaltijdbox van Nederland, is een winstgevend bedrijf en sinds 2015 B Corp gecertificeerd. De boxen bestaan voornamelijk uit biologische producten die van de boer af komen. Alle medewerkers van De Krat gaan mee naar Crisp. Vanaf februari is een maaltijdboxabonnement via Crisp beschikbaar.
In september kondigde Crisp de acquisitie van lokale leverancier De Eetfabriek aan, waarmee Crisp vers bereide, kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken aanbiedt. Met de overname van De Krat wil Crisp meer gemaksopties aanbieden.
Onlinesupermarkt Crisp zag zijn verlies in 2021 bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro. "Crisp ontwikkelde zich in 2021 precies volgens plan", meldde mede-oprichter en ceo Tom Peeters aan RetailTrends. "Het verlies is in absolute zin groter dan in 2020, maar dat is betrekkelijk in relatie tot de groei, de investeringen, het formaat van de business en het feit dat 2021 ons derde jaar in business was. Aanloopverliezen zijn onderdeel van een groot bedrijf bouwen dat veel impact maakt."
Reacties 0