Via Outlets, het moederbedrijf van Batavia Stad Fashion Outlet, heeft een recordjaar achter de rug. De merkenomzet steeg tot 1,2 miljard euro, 3 procent meer dan in pre-coronajaar 2019.
Onder Via Outlets vallen elf outletcentra in negen Europese landen. "Ik ben erg blij om te zien dat 2022 een robuust herstel van de prestaties liet zien", zegt ceo Otto Ambagtsheer. "2019 was ons beste jaar ooit. Dat we vorig jaar dat record hebben kunnen verbreken, is heel bijzonder. Na Q1 zag het er allerminst rooskleurig uit." In die eerste drie maanden van het jaar kenden veel landen nog strenge coronamaatregelen.
"In Q2, Q3 en Q4 hebben we een ontzettende recovery van de business gezien, waardoor we uiteindelijk 3 procent meer omzet hebben gehaald", aldus Ambagtsheer. "Aangezien het Europese toerisme langzaam terug blijft groeien naar eerdere hoogtepunten, hopen we dat dit de toch al sterke prestaties van onze centra verder zal versterken."
Via Outlets heeft 300 contracten vernieuwd en voegde ook nieuwe merken toe. In Batavia Stad in Lelystad kwamen onder meer American Vintage, Sandro en Maje erbij. Dit jaar wordt de outlet in het Spaanse Sevilla vergroot, volgend jaar staat een uibreiding van de Landquart Fashion Outlet in Zwitserland op het programma.
Reacties 0