'HEMA en bol.com internationaal digitale koplopers'

'HEMA en bol.com internationaal digitale koplopers'

HEMA levert internationaal de beste prestaties op het gebied van onder meer digitale marketing en e-commerce. Dat blijkt uit de jaarlijkse Digital Leaders-ranking van management- en technologieadviesbureau BearingPoint.

Voor de ranglijst werden 679 bedrijven uit 11 landen beoordeeld op 177 meetpunten binnen digital marketing, digital product experience, e-commerce en e-CRM. HEMA onderscheidt zich volgens de onderzoekers door uitstekende marketing op social media, een zeer goede ‘digital product experience’ en omnichannelstrategie. Ook op plek twee en drie staan Nederlandse retailers: bol.com en G-Star.

Onder de Nederlandse topbedrijven op digitaal vlak is de retailsector volgens BearingPoint de absolute winnaar. In de top 25 staan nog drie andere Nederlandse bedrijven en dat zijn allemaal retailers, namelijk Wehkamp (9), Scotch & Soda (17) en Coolblue (23).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!