De Gele Flamingo, een Belgische webshop met baby- en kinderspullen, heeft internationale ambities. Oprichter Sophie Claes ziet onder meer in Duitsland veel kansen, zegt ze in een interview met RetailTrends.
Vooralsnog focust De Gele Flamingo zich op België en Nederland. Hoewel de webshop sinds ruim een jaar ook in het Engels beschikbaar is en er ook bestellingen vanuit andere landen binnenkomen.
"Vorig jaar waren we van plan om hard in te zetten op internationaal", zegt Claes. "Maar we zagen zo veel verschuivingen in de markt. We besloten de focus te houden op België en Nederland: eerst zorgen dat we hier sterk blijven en de juiste dingen doen."
De in 2013 opgerichte webshop behaalde vorig jaar een omzet van zo'n 7 miljoen euro. Nederland is goed voor een aandeel van 20 procent. De Gele Flamingo biedt een breed assortiment, vooral gericht op kindjes tussen 0 en 6 jaar.
Lees hier het interview met Sophie Claes van De Gele Flamingo. Nog geen member? Kijk dan hier voor informatie over een membership.
Reacties 0