De omzet van Adidas’ label Ivy Park, een samenwerking met zangers Beyoncé, is vorig jaar met 50 procent gedaald. Dat blijkt uit documenten die in handen zijn van The Wall Street Journal.
De omzet van het merk bedroeg in 2022 zo’n 40 miljoen dollar. Adidas rekende volgens de documenten op 250 miljoen, ruim zes keer zoveel. Verder blijkt dat het merk verlieslatend is. Adidas betaalt Beyoncé zo'n 20 miljoen dollar per jaar voor de partnership.
Adidas zegt tegen de krant dat de samenwerking met Beyoncé ‘sterk en succesvol’ is. Op de financiële details gaat de sportgigant niet in.
Het is niet voor het eerst dat een samenwerking met een celebrity Adidas financieel pijn doet. Vorig jaar liep de deal met Kanye West op de klippen. Het merk verbrak na bijna 10 jaar de banden vanwege antisemitische uitlatingen van de rapper. Adidas loopt daardoor naar eigen zeggen maximaal 250 miljoen dollar mis.
Reacties 0