BikeFlip volgens plan van start in Amsterdam

BikeFlip volgens plan van start in Amsterdam

Kinderfietsabonnement BikeFlip breidt zijn marktgebied begin maart uit naar Amsterdam. De RetailRookie of the Year van 2021 is afgelopen jaar maandelijks met 10 procent gegroeid in abonnementen.

BikeFlip had een jaar geleden nog zo'n 400 abonnees. Dat aantal is in een jaar tijd verdrievoudigd. Het concept was tot nu toe alleen actief in Utrecht. Medeoprichter Paul Remie liet vorig jaar al aan RetailTrends weten dat uitbreiding naar Amsterdam in 2023 op de planning stond.

BikeFlip begon in 2019 als studentenproject. Met een abonnement op refurbished kinderfietsen wil de voormalige RetailRookie iets doen aan de vele ongebruikte fietsen in Nederland. Vorig jaar heeft BikeFlip ruim 2000 fietsen 'ge-upcycled'. Daarmee heeft de startup naar eigen zeggen 63 ton CO2-uitstoot bespaard, die zou vrijkomen als die fietsen nieuw waren geproduceerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!