Ceconomy wil groter online aandeel door marktplaats

Ceconomy wil groter online aandeel door marktplaats

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, wil het aandeel online in de omzet opschroeven van 25 naar 30 procent. Europa's grootste elektronicaretailer kijkt daarvoor vooral naar zijn platformmodel, schrijft Wirtschaftswoche op basis van uitspraken van ceo Karsten Wildberger.

Ceconomy wil het aantal externe verkopers op zijn platform verhogen. “We breiden ons productassortiment uit via de marktplaats zonder zelf het productrisico te hoeven nemen", zegt Wildberger daarover. Via externe verkopers kan Ceconomy kosten drukken in opslag en eigen assortiment. De topman spreekt van online uitbreiden zonder daarbij de ‘kosten, winstgevendheid en liquiditeit’ uit het oog te verliezen.

Eind 2022 had het concern ongeveer 900 verkopers op het platform, die samen 700.000 producten aanbieden. In Nederland staat de lancering van de marktplaats voor dit jaar gepland. In Duitsland, Spanje en Oostenrijk is hij er al.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!