Pieter Pot kan binnen drie maanden break-even draaien. Dat zeggen de nieuwe eigenaren van de verpakkingsvrije supermarkt tegen De Ondernemer.
Om Pieter Pot te redden, stapten Dominique Rommers en Jordan Koppelle enkele weken geleden aan boord. Via RetailTrends kwam naar buiten dat het bedrijf in zwaar weer verkeert. De nieuwe eigenaren willen onder meer het assortiment uitbreiden, waardoor het gemiddelde aankoopbedrag omhoog moet gaan. Om wat voor producten het gaat en welke leveranciers zich al hebben gemeld, willen ze niet zeggen.
Ze willen ook de hoeveelheid aankopen per klant verhogen. Dat doen ze door de klant tot negen uur 's avonds een bestelmogelijkheid te bieden tegen een meerprijs, met levering de volgende dag. Ook kiezen ze voor een kleinere voorraad. Ook moeten de overheadkosten verder omlaag worden gebracht door een optimalisatieproces tussen Pieter Pot en de Delicatessenfabriek, het bedrijf van Rommers en Koppelle. Hoe dat er precies uit gaat zien, is nog niet bekend.
De Delicatessenfabriek produceert onder meer sambal, verse salades en kaasdips. Daarnaast verzorgt het al anderhalf jaar de wasoperatie van de glazen potten en flessen van Pieter Pot.
Reacties 0