Bert van Son (62) is oprichter en eigenaar van Mud Jeans. Mud Jeans is het eerste en tot nu toe enige circulaire jeansmerk ter wereld. Van Son start zijn carrière bij textielhandelaar Borsumij Wehry. Hij vertelt vol enthousiasme over de vele lessen die hij in Taiwan en Hongkong geleerd heeft. Na Azië vervolgt Van Son zijn carrière in de textielhandel in Frankrijk. In 2004 start hij zijn eigen textielbedrijf, gericht op merklicenties. Na de verkoop hiervan in 2009 start Van Son in 2012 Mud Jeans. Het merk koopt hij uit een failliete boedel. Hij transformeert Mud Jeans tot een circulair jeansmerk. De introductie van het leaseconcept zet hem direct op de kaart. Ook de samenwerking met IKEA is spraakmakend. Mud Jeans levert de circulaire jeanshoes voor de fameuze Klippan-bank. Over 10 jaar moet Mud Jeans volgens Van Son een wereldmerk zijn. Voor deze missie is hij nu op zoek naar een geschikte nieuwe ceo. Laat je inspireren door deze bevlogen ondernemer met een duidelijke missie in de fashionindustrie. Deze RetailTrends Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Building Blocks.
Reacties 0