'Louis Vuitton maakt inbreuk op auteursrecht'

'Louis Vuitton maakt inbreuk op auteursrecht'

Louis Vuitton gebruikt in zijn laatste reclamecampagne zonder toestemming werken van de Amerikaanse kunstenares Joan Mitchell. Dat zegt de Joan Mitchell Foundation, die eist dat het luxemerk er onmiddellijk mee stopt.

Louis Vuitton vroeg eind vorig jaar toestemming aan de stichting. Die wees het verzoek af omdat werken van Mitchell alleen voor educatieve doeleinden mogen worden gebruikt. Dat is daarna diverse keren herhaald, omdat het merk maar bleef aandringen.

Desondanks duiken er drie werken van Mitchell op in de nieuwste campagne van Louis Vuitton. Het gaat volgens de stichting om La Grande Vallée XIV (For A Little While), Quatuor II for Betsy Jolas en Edrita Fried. Als het luxemerk er niet per direct mee stopt, volgen er juridische stappen.

Mitchell, die in 1992 op 67-jarige leeftijd overleed, wordt beschouwd als een van de grote abstracte kunstenaars van de naoorlogse periode.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!