‘Consument ergert zich aan verkapte prijsverhogingen’

‘Consument ergert zich aan verkapte prijsverhogingen’

De Consumentenbond heeft ruim negenhonderd meldingen ontvangen van Nederlandse consumenten die een klacht hebben ingediend over zogeheten krimpflatie, een verkapte vorm van het verhogen van de prijzen. 

Volgens de Consumentenbond verkleinen meerdere fabrikanten de inhoud van verpakkingen, maar blijft de prijs van deze producten in veel gevallen gelijk of wordt de prijs verhoogd. Daarmee loopt de gemiddelde kiloprijs op, terwijl daar niet transparant over wordt gecommuniceerd. Fabrikanten verklaren zelf dat ze op die wijze de stijgende energie-, transport- en grondstofkosten proberen te beteugelen.

Volgens de Consumentenbond maken niet alleen A-merken zich schuldig aan verkapte prijsverhogingen: er kwamen ook meldingen binnen over huismerken van Albert Heijn, Jumbo, Lidl en Plus. 

De Consumentenbond controleert nu bij de ACM of de werkwijze in strijd is met de Wet Oneerlijke Handelspraktijken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!