De Spaanse kledingketen Mango boekte vorig jaar een recordomzet van 2,7 miljard euro. De nettowinst kwam op ruim 81 miljoen euro uit. In beide gevallen betekende het een stijging van ruim 20 procent ten opzichte van 2021.
De sterke resultaten zijn mede te danken aan goede prestaties in de fysieke retail. De winkels waren vrijwel het gehele jaar open en Mango kreeg er netto 199 vestigingen bij, waarmee het winkelbestand op 2566 uitkwam. Spanje en Frankrijk zijn het belangrijkst voor de omzet, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Italië. In de VS en India werd flinke groei geboekt.
Vrouwen droegen voor 82 procent bij aan de omzet; voor het eerst werd hier de grens van 2 miljard overschreden. Het mannensegment was goed voor 300 miljoen euro (+ 30 procent), de kinderlijn leverde ruim 200 miljoen op.
Online steeg de omzet naar 960 miljoen euro, 36 procent van de totale omzet. Mango was eind 2022 in 90 landen actief. In de eerste helft van dit jaar komen er waarschijnlijk 20 markten bij, waaronder Brazilië en verder vooral op het Afrikaanse continent.
Reacties 0