Nederlanders geven online minder uit aan producten

Nederlanders geven online minder uit aan producten

Nederlandse consumenten gaven vorig jaar online 21,2 miljard euro uit aan producten, 7 procent minder dan in 2021. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor.

In totaal werd er vorig jaar online voor 33,3 miljard besteed, een stijging van 9 procent. Dat kwam vooral doordat consumenten meer uitgaven aan reizen en tickets voor attracties en evenementen. Anders dan in 2021 waren er nauwelijks coronabeperkingen.

Het aantal producten dat online werd aangeschaft daalde in alle kwartalen. Wel werden er meer voedingsproducten en aanverwante artikelen verkocht. Daar was een toename van 3 procent. "Online boodschappen doen blijft populair", zegt directeur Marlene ten Ham van Thuiswinkel.org.

Uit het onderzoek blijkt dat er een lichte verschuiving is naar de fysieke retail. Waar consumenten in 2021 nog 13 procnent van alle aankopen online deden, was dat vorig jaar 12 procent.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!