Nike ziet winst opnieuw dalen

Nike heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar 11 procent minder winst geboekt dan een jaar eerder. Oorzaak zijn de vele productafprijzingen die het sportmerk doorvoert om van overtollige voorraden af te komen.

De nettowinst daalde naar 1,2 miljard dollar (1,1 miljard euro). In het eerste en tweede kwartaal daalde de winst ook al. De omzet nam wel toe, met 14 procent tot 12,4 miljard dollar (11,5 miljard euro). Onder meer in Europa en Noord-Amerika werd meer verkocht. 


Nike zat in de drie maanden tot en met februari met 16 procent meer onverkochte producten dan een jaar eerder. Dat is wel een verbetering ten opzichte van een kwartaal eerder, toen ging het om 43 procent meer op jaarbasis.

Nike heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar 11 procent minder winst geboekt dan een jaar eerder. Oorzaak zijn de vele productafprijzingen die het sportmerk doorvoert om van overtollige voorraden af te komen.

De nettowinst daalde naar 1,2 miljard dollar (1,1 miljard euro). In het eerste en tweede kwartaal daalde de winst ook al. De omzet nam wel toe, met 14 procent tot 12,4 miljard dollar (11,5 miljard euro). Onder meer in Europa en Noord-Amerika werd meer verkocht. 


Nike zat in de drie maanden tot en met februari met 16 procent meer onverkochte producten dan een jaar eerder. Dat is wel een verbetering ten opzichte van een kwartaal eerder, toen ging het om 43 procent meer op jaarbasis.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Maak een gratis account aan op RetailTrends door in te loggen met LinkedIn.

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws en de opkomende trends in de retailmarkt? Schrijf je dan hier in op onze gratis nieuwsbrieven.

Log in of registreer gratis Log in met LinkedIn

Wanneer je m.b.v. social media inlogt, ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!