Nike heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar 11 procent minder winst geboekt dan een jaar eerder. Oorzaak zijn de vele productafprijzingen die het sportmerk doorvoert om van overtollige voorraden af te komen.
De nettowinst daalde naar 1,2 miljard dollar (1,1 miljard euro). In het eerste en tweede kwartaal daalde de winst ook al. De omzet nam wel toe, met 14 procent tot 12,4 miljard dollar (11,5 miljard euro). Onder meer in Europa en Noord-Amerika werd meer verkocht.
Nike zat in de drie maanden tot en met februari met 16 procent meer onverkochte producten dan een jaar eerder. Dat is wel een verbetering ten opzichte van een kwartaal eerder, toen ging het om 43 procent meer op jaarbasis.
Nike heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar 11 procent minder winst geboekt dan een jaar eerder. Oorzaak zijn de vele productafprijzingen die het sportmerk doorvoert om van overtollige voorraden af te komen.
De nettowinst daalde naar 1,2 miljard dollar (1,1 miljard euro). In het eerste en tweede kwartaal daalde de winst ook al. De omzet nam wel toe, met 14 procent tot 12,4 miljard dollar (11,5 miljard euro). Onder meer in Europa en Noord-Amerika werd meer verkocht.
Nike zat in de drie maanden tot en met februari met 16 procent meer onverkochte producten dan een jaar eerder. Dat is wel een verbetering ten opzichte van een kwartaal eerder, toen ging het om 43 procent meer op jaarbasis.
Dit is een premium artikel
Verder lezen?
Maak een gratis account aan op RetailTrends door in te loggen met LinkedIn.
Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws en de opkomende trends in de retailmarkt? Schrijf je dan hier in op onze gratis nieuwsbrieven.
Log in of registreer gratis
Log in met LinkedIn