Nike ziet winst opnieuw dalen

Nike ziet winst opnieuw dalen

De winstgevendheid van het sportmerk staat onder druk door de vele afprijzingen.

Nike heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar 11 procent minder winst geboekt dan een jaar eerder. Oorzaak zijn de vele productafprijzingen die het sportmerk doorvoert om van overtollige voorraden af te komen.

De nettowinst daalde naar 1,2 miljard dollar (1,1 miljard euro). In het eerste en tweede kwartaal daalde de winst ook al. De omzet nam wel toe, met 14 procent tot 12,4 miljard dollar (11,5 miljard euro). Onder meer in Europa en Noord-Amerika werd meer verkocht. 


Nike zat in de drie maanden tot en met februari met 16 procent meer onverkochte producten dan een jaar eerder. Dat is wel een verbetering ten opzichte van een kwartaal eerder, toen ging het om 43 procent meer op jaarbasis.

Verder lezen?

Maak een gratis account en krijg;
✅ toegang tot al het retailnieuws;
✅ de nieuwsbrieven van RetailTrends;
✅ de mogelijkheid om te reageren op artikelen.
     

Wil je geen account, maar wel dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws en de opkomende trends in de retailmarkt? Schrijf je dan hier in op onze gratis nieuwsbrieven.

 

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul je wachtwoord nogmaals in ter controle.

Log in met LinkedIn

Wanneer je m.b.v. social media inlogt, ga je akkoord met onze privacyverklaring.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!