De Spaanse mode- en beautyketen Puig, het moederbedrijf van onder meer Paco Rabanne en Jean Paul Gaultier, heeft een recordjaar achter de rug. Zowel de omzet als de winst viel nog niet eerder zo hoog uit.
De omzet bedroeg ruim 3,6 miljard euro, 40 procent meer dan een jaar eerder. De nettowinst kwam op 400 miljoen euro, een stijging van 71 procent. Volgens Puig kwam dat mede door de goede prestaties van de eigen merken doordat consumenten meer uitgaven. Het concern deed ook enkele acquisities, zo verwierf het een meerderheidsaandeel in het Zweedse parfumhuis Byredo.
Puig ligt voor op schema. Het in 2021 gepresenteerde driejarenplan mikte op een omzet van 3 miljard in 2023. Puig zegt dan ook goed op weg te zijn om het omzetdoel van 4,5 miljard in 2025 te halen.
In februari dit jaar overleed Paco Rabanne. Lees hier een profiel over deze markante mode-ontwerper.
Reacties 0