Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Coca Cola, NS en Hugo Boss.
Coca Cola
In de nieuwste commercial van Coca-Cola volg je de reis van een Coca-Cola-fles van het ene iconische schilderij naar het andere. Werken van Edvard Munch, Andy Warhol en van Gogh schieten voorbij. Voor de video is een mix van live-action shots, digitale effecten en AI gebruik gemaakt. Uiteindelijk belandt de fles bij een dorstige student die inspiratie nodig heeft. De campagne, genaamd ‘Masterpiece’, beperkt zich niet alleen tot de commercial, ook zijn er 3D-reclameborden en digitale verzamelobjecten.
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Coca Cola, NS en Hugo Boss.
Coca Cola
In de nieuwste commercial van Coca-Cola volg je de reis van een Coca-Cola-fles van het ene iconische schilderij naar het andere. Werken van Edvard Munch, Andy Warhol en van Gogh schieten voorbij. Voor de video is een mix van live-action shots, digitale effecten en AI gebruik gemaakt. Uiteindelijk belandt de fles bij een dorstige student die inspiratie nodig heeft. De campagne, genaamd ‘Masterpiece’, beperkt zich niet alleen tot de commercial, ook zijn er 3D-reclameborden en digitale verzamelobjecten.
NS
NS komt met een nieuwe app om het sparen van gratis producten bij winkels op stations makkelijker, duurzamer en sneller te maken. Deelnemende winkels zijn Kiosk, Julia’s, Luca’s by Julia’s en Stationshuiskamer. Nu heeft ieder merk nog zijn eigen papieren spaarkaart. Met de komst van de app ‘Lekker onderweg’ kunnen reizigers bij alle deelnemende merken sparen voor verschillende producten. Bij zes spaarzegels ontvang je een gratis product.
Hugo Boss
Tijdens de Metaverse Fashion Week presenteerde Hugo Boss een virtuele showroom als aanvulling op zijn nieuwste modeshow in Miami. Doormiddel van gamification konden mensen op een nieuwe manier de Boss-producten ontdekken. In de virtuele showroom waren een aantal shopbare looks en verzamelobjecten te zien. Zodra de gebruiker de zoektocht had voltooid, werd hij beloond met een digitaal mode-item – een blauw Boss-pak, zoals te zien op de catwalk in Miami – dat vervolgens gedragen kon worden op het multi-game avatar platform Ready Player Me.