Levi Strauss & Co., het moederbedrijf van Levi’s, ziet zijn winstmarges dalen in 2023. Door hoge voorraadniveaus is het kledingmerk genoodzaakt kledingstukken tegen hoge kortingen aan te bieden.
In het eerste kwartaal zag het modemerk zijn d2c-verkopen met 12 procent stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarentegen heeft Levi’s te kampen met grote voorraden (+33 procent), die tegen kortingen aan de man gebracht worden.
Hoewel het kledingmerk de productprijzen heeft opgeschroefd, kunnen niet alle kosten aan de klant worden doorberekend. Dit, plus de hoge kortingen, drukt op de winstmarges van het merk.
Ceo Chip Berg ziet de verkopen in sommige doelgroepen verder dalen dit jaar. “De consument uit het lagere segment maakt keuzes en ruilt kleding in of koopt geen nieuwe producten meer.”
Vorig jaar boekte het modemerk een omzet van omgerekend 5,68 miljard euro. De winst bleef stabiel op 550 miljoen euro.
Reacties 0