In 2011 nog een ‘Modemeisje met een missie’ op RTL, inmiddels succesvol fashionondernemer, moeder en vlogster. Josh Veldhuizen vertelt over de start en groei van Josh V. “Ik werd het gezicht van Josh V. Dat is krachtig maar ook gevaarlijk.”
Josh Veldhuizen breekt in 2011 door in het tv-programma ‘Modemeisjes met een missie’, haar eigen idee dat ze aan RTL wist te verkopen. Hierin lanceert ze haar label Josh V: een fashion- en lifestylemerk dat betaalbare luxe moet bieden en het gat wil vullen tussen fastfashion en high-end modehuizen.
Het merk is inmiddels wereldwijd verkrijgbaar via JoshV.com, maar ook via partnerstores in negen Europese landen, waaronder Duitsland, België en Portugal.
“Een realityformat leek me een geweldige manier om traffic naar mijn kanalen toe te trekken, om veel exposure op te bouwen”, zegt ze over haar start. Een bekende Nederlander heb ik er nooit mee willen worden, maar ineens kwam alles bij elkaar.”
Je vlogt wekelijks voor ruim 66 duizend abonnees op je eigen...
In 2011 nog een ‘Modemeisje met een missie’ op RTL, inmiddels succesvol fashionondernemer, moeder en vlogster. Josh Veldhuizen vertelt over de start en groei van Josh V. “Ik werd het gezicht van Josh V. Dat is krachtig maar ook gevaarlijk.”
Josh Veldhuizen breekt in 2011 door in het tv-programma ‘Modemeisjes met een missie’, haar eigen idee dat ze aan RTL wist te verkopen. Hierin lanceert ze haar label Josh V: een fashion- en lifestylemerk dat betaalbare luxe moet bieden en het gat wil vullen tussen fastfashion en high-end modehuizen.
Het merk is inmiddels wereldwijd verkrijgbaar via JoshV.com, maar ook via partnerstores in negen Europese landen, waaronder Duitsland, België en Portugal.
“Een realityformat leek me een geweldige manier om traffic naar mijn kanalen toe te trekken, om veel exposure op te bouwen”, zegt ze over haar start. Een bekende Nederlander heb ik er nooit mee willen worden, maar ineens kwam alles bij elkaar.”
Je vlogt wekelijks voor ruim 66 duizend abonnees op je eigen YouTube-kanaal. En je ziet er altijd prachtig uit, ook nu. In hoeverre laat jij je leiden door succes, of het beeld ervan naar de buitenwereld?
“In die begintijd heel erg. Ik weet nog dat ik mijn eerste sample-collectie uit de doos haalde, de RTL-camera’s op mijn neus, en ik zag meteen: ze waren zo lelijk geworden. Ik moffelde die snel terug en viste alleen de mooiste eruit. Ik was heel bang om fouten te maken, om te laten zien dat het ook weleens tegenzat."
Terwijl juist die eerlijkheid het idee van je tv-programma en socialmedia-aanpak was.
“Inderdaad, inmiddels onderneem ik eerlijker. Kijk, ik vlog nu acht jaar en in die video’s zie je me ook moe, of zonder make-up. Zeker sinds de geboorte van mijn eerste dochter, Alexis, in 2018. Een heftige bevalling waardoor ik er bijna niet meer geweest was. Dan kun je wel net doen of het allemaal goed gaat, maar dat wilde ik niet meer. Ik ben ook maar een mens. Het inspireert niemand als je alleen mensen ziet bij wie alles voor de wind gaat. En dat wil ik juist wel, vrouwen inspireren.”
In 2018 besloot je een stap terug te doen als het gezicht van Josh V. Waarom?
“Onze socialmediastrategie was erg succesvol om het merk bekend te maken, maar automatisch was ikzelf het merk geworden. Dat is krachtig, maar ook een beetje gevaarlijk.”
Hoezo gevaarlijk?
“Omdat je een eentonig beeld van mij en het merk zou kunnen krijgen. Ik ben lang en slank, blond en blank. Dat beeld begonnen mensen ook met Josh V te associëren, maar dat was niet de reden waarom ik het label was gestart. Make women look and feel spectaculair, dat was en is mijn missie. Ik wil zo veel mogelijk vrouwen in hun kracht zetten, niet alleen diegene die op mij lijken. Niet voor niets vormen body positivity en diversiteit een van de belangrijkste pijlers van ons merk.
Een praktische reden was er toen ook. Toen ik zwanger was paste ik niet meer in de samples sizes… Hoe dan ook, ik zal wel ‘het gezicht’ van Josh V blijven, maar meer op de achtergrond. Ondertussen is het merk veel groter dan ikzelf.”
Aan de andere kant: een hippe zwangerschapslijn van Josh V ontbreekt nog, toch? Je hebt aardig wat collecties, zoals sleepwear en zelfs een interieurlijn.
Lacht: “Ja, mijn handen jeuken. Ook van een Josh V-mini-lijn trouwens.”
Maar je lijkt te twijfelen. Wat houdt je tegen?
“Nou, ik zeg nooit nooit, maar ik geloof heel erg in focus. We hebben ook al schoenen, tassen, sieraden en andere accessoires. The whole package, waarmee we nog lang niet klaar zijn om de Nederlandse markt te veroveren. Die focus heb ik ook nodig om mezelf te beschermen. Ik moet mijn aandacht houden op wat belangrijk is en niet afgeleid raken door allerlei andere leuke dingen.”
Dit is een premium artikel
Verder lezen?
Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community
Slechts€10voor de eerste maand
Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;
✅ het RetailTrends-magazine (print + online);
✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;
✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;